måndag, mars 14, 2011

Återvinning av underkläder

Ush tänker kanske ni. just underkläder vill man kanske inte köpa secondhand, inte jag heller.
Men kan gissa vad det här är:Jo det är en sönderklippt bh. Gammal slaskig sådan, där alla band bara har töjts ut, en som är för stor fast jag har gått upp lite sen jag skaffade den. Inte så kul. Dessutom har jag blivit mer och mer anti byglar. Varför ha hårda jävla saker runt sina bröst? Jag kan förstå att storbystade behöver det för att avlasta, men för oss, med A eller B-kupa? Så därför tar jag vadden och spännen från en gammal BH och men sätter på ny resår. För att göra det ännu mer återvinning av underkläder så har jag dessa tre par trosor. Ekologisk bomull och fina tänkte jag när jag köpte dem. Men ack, för små och obekväma var de. Då ska tilläggas att jag köpte ett annat tre-pack, samma ekobomull, samma butik, men lite annan modell - de satt perfekt. Så nej, jag har inte dålig koll på min rumpstorlek.

Så nu ska jag alltså få ihop detta till en ny BH. Fortsättning följer...

2 kommentarer:

  1. Jag har inte heller fattat grejen med hårda metallbyglar. Det verkar ju vara jätteobekvämt. Dessutom går tvättmaskinen sönder.

    SvaraRadera
  2. Fina trosor tycker jag. Hur gick det sedan då, blev det nån ny bh av trosorna eller så;-) En fråga, säljer du dina trosor om man vill köpa, jag köper även dem begagnade.

    M.v..h Tess

    SvaraRadera