måndag, november 10, 2008

Strömbovar och inredning

Mina kära föräldrar var på besök i helgen. Mycket trevligt, vi var bl a och såg 500 med Jansson och Wester. Vi var även på IKEA där jag stötte på det här spännande fenomenet:En soptunna som öppnas elektriskt. Kul men otroligt onödig teknik är vad det är, eller det var kanske kul för 10 år sen. Alltså enbart en ström-bov. När det nu finns så många människor som tycker att vindkraftverk är så fula att de inte vill ha det i närheten av sin sommarstuga så kan man inte slösa vår el på att öppna soptunnor. Visst, det finns de hygieniska aspekterna, den är trotts allt en "sannitets-box" men bara konstruktionen i sig förutom självöppnandet är mycket trevligare än de vanliga rostfria, och så stora hygeniska problem kan det ju inte vara med dem? Man kan ju tvätta händerna alldesles ypperligt både före och efter om man så har lust.

Lite trevligare resultat av shoppingturen ser ni här nedan. Framförallt kuddar, sängbord och blommigvägg. Min mamma har sytt den svarta ryggstödet/extramaddrasen.

Min pappa har dessutom gjort en jättefin förvaring som hamnade på toaletten. Och luktar linolja och terpentin (mysigt). Men den ska jag färdigställa med att sy några korgar så den får ni inte se nu.

3 kommentarer:

  1. rätt markant skillnad mot förut! Mycket mer färg, lite mindre... studentkorridor med möbler från 70-talet...

    SvaraRadera
  2. Tack! Du (ni) får komma och hälsa på när du vill förutom över jul :)

    SvaraRadera