tisdag, december 16, 2008

Skakelliskak!

Drömmer jag, nä jag tror jag vaknar, men vem skakar på min säng. Nej Fia ingen annan är på ditt rum, du är ju i Lund i din korridor, inte Stenungsund eller ngn drömskplats, Det måste vara ngn som slog igen en lucka eller dörr.. eller välter hela kylskåp i köket... Nä vakna nu ordentligt. Det skakar ju ordentligt, det måste vara en jordbävning, eller så har något kört in i huset. Tänk om det är några som flygbombar Lund?? hjälp det kan det ju inte vara.
Hm nu är det över, drömde jag, eller nä detg gjorde jag väll inte... eller. Ska jag ta mig ut i köket, eller blir det pinsamt? Nä, jag bestämmer mig för att det hände, måste gå ut i korridoren och prata med de andra.

Sammanfattning av mina tankar när jag vaknade i morse. Efter detta satt vi i köket och hade på radion sammtidigt och var tillfälligt bedrövade att det tog en hel timme innan de sa något i SVTs morgon nyheter/soffa. Helt klart minnesvärt men det vore roligare om det skett när man åt frukost och man kunde se juicen dallra i glaset.

3 kommentarer:

  1. Oj! Var den så kraftig alltså? Hur ofta händer sånt i Sverige egentligen? Tur vi hann stänga Barsebäck.

    SvaraRadera
  2. Dom här tygerna är det:
    • Brunt med små vita blommor
    • Typ matt marinblått (fint!)
    • Rostrött/brunt, lite flammig struktur
    • Litet gult syltburksmönstrat
    • Storrandigt, typ som bigpackglass
    • Ljusbrunt manchester
    • Kycklinggult
    • Matt gul- röd- och svartrandigt, typ gardintyg

    Alla rätt stora, förutom det lilla syltburkstyget

    SvaraRadera
  3. Här var det ju ännu fler...
    • Mjukt blårutigt, typ som påslakan
    • Grovt lila med fina rosa streck
    • Ljusgrått linnetyg
    • Mer matt marinblått, skitstort
    • Vitt med små röda ränder
    • Fint blågrönrandigt (ganska litet)
    • Ett gäng olika vita tyger, med olika struktur och mönster

    Alla tyger är fina, rena, hela och i stora bitar (har kastat allt som var missfärgat, trasigt eller bara fult). Sånt som mamma har samlat på sig under åren. Om du eller din mamma vill ha dom får ni dom mer än gärna!

    SvaraRadera