lördag, juli 12, 2008

Boll nummer 1.

Nu startar jonglerbollsföljetongen! Ja, jag har ju länge tänkt att presentera alla bollar jag har virkat. Har sagt det till folk, det står i presentationen m.m., så nu inatt när jag egentligen borde sova för jag ska jobba imrgn så kommer första bollen.

Boll nummer 1:
Denna första boll är blå upp- och nertill och grön på mitten. Den kom till för ca 2 årsen (tror jag) för jag ville lära mig att jonglera kombinerat med att jag var sugen på att virka men min lust börjar alltid dala när jag gör något större. En jonglerboll är lagom stor och ger en frihet i utseende, man behöver inget mönster heller. Men just det med mönster var kanske det som bidrog med fiaskot som den första bollen blev. Den är alldeles platt, långt ifrån rund, och när jag fyllde den med ris (jag fyller alla med rundkornit ris, lagom tyngd) fattade jag inte alls vitsen med att trycka i till brädden med korn så den är som en slapp sackosäck i konsistensen. Det vart inget med den helt enkelt. Dessutom läcker den säkert ris. Men jag fortsatte, boll nr 2 kommer innom kort.

p.s. nu håller jag på med min 8:de boll och jag kan fortfarande inte jonglera, men min gamla dramalärare gillde dom när hon provade d.s.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar