tisdag, juli 01, 2008

Medeltiden har drabbat mig

Jag har fått för mig att jag ska åka till medeltidsdagarna nere i Kungälv vid bohusfästning med Julia som jag cyklade med. Och ska man på medeltids vad än det är så måste man ju vara rätt klädd så jag var på Gökis igår ock köpte tyg. Var lite för snål för linnetyg. Det gula tyget är ett viskos/polyester/lintyg, eg. ett gardintyg, som jag fick för 10 kr/m. Det blåa är ett kraftigare bumullstyg 59 kr/m. Det blir lite blågul-varning över det men färgerna känns medeltid.

I det gula syr jag underklänningen. Ska försöka kompinera ett mönster jag hittade hemma med denna guid jag hittade på nätet: http://home.swipnet.se/cybtex/sy/sew4_04.html Kommer fuska och ha dragkedja bak, hade varit roligare med knappar men då blir jag inte klar till den 18. I det blåa gör jag en överklänning utan ärmar och helt öppen på sidorna, tänkte bara fästa ihop bak och framstycket med knapp och snöre. Det är oprövat och jag har inte sätt det på ngn så det ska bli kul och se om det blir bra. Om jag hinner ska jag även dekorera en massa längst ner och runt halsen.

2 kommentarer: