fredag, augusti 22, 2008

Bindmössan

Jag kom ju på att det heter bindmössa, jag har kallat den hätta och allt möjligt som är fel. Bindmössa ska det vara.

Här ser man iaf hur långt jag kommit idag, man broderar med ett tunt silkesgarn på ett sidentyg som också är jätte tunt och jätte känsligt, tror mig jag redan nästan repat det. Tambursöm kallas stygnen, det är som vanliga kedjestygn men man syr dom med virknål. Praktiskt men knepigt, (virknål 14!) än har jag inte fått in knicksen. Det svåraste är att inte få med trådar från tyget när man drar igenom garnet.

Men idag blir det mest packa. Imorgon åker jag till Oslo och nästa gång ni hör av mig har jag redan flyttat till skåne. Men spelning imorgon alltså, för Norges Grønn Ungdom, på min födelsedag. Sa det till min bror som var i Nya Zeeland i ett halvår och snart ska till Sydafrika att nu ska jag få min första födelsedag utomlands :P. Fast halva dan kommer jag befinna mig i en buss mellan Gbg och Oslo...

1 kommentar:

  1. hoppas skåne blir grymt.

    kolla in www.navidmodiri.com för förhandslyssning på nya skivan. kram / navid.

    SvaraRadera