söndag, oktober 05, 2008

Efter en lång tid

har jag fått en ordning i min vardag. Fyra veckor av nollning och ytterligare två när jag hunnit vara hemma i Stenungsund. För jag har kommit in livet när man har två hemma som ligger långt ifrån varandra. Men det är fint här. Korridorslivet is the shit, och nu efter ett antal söndagsfikor och två korridors fester (hur har man hunnit med allt eg.?) börjar man känna folket här.

Mycket najs folk i klassen också (eller kursarna som vissa tycker man ska säga, men jag kommer ju faktist läsa med samma folk ännu längre en vad jag gick med gymnasieklassen, och vi har ju en klass beteckning, så en klass är vi.) En tjej drog med mig till ett slöjdcafe, torsdag varje jämn vecka på kulturen, ett hett tips till alla som bor i Lund. Har också fått med mig mormors gamla sy maskin så mitt pryl behov är så gått som fulländat. Även om nollningen tog mycket tid (men jag ångrar inget) så har jag hunnit göra ganska mycket ändå, så här kommer det jag hunnit:

Ouverallen, en teknologs universalplagg, så sent som i fredags hade vi ouverall sittning=slask. Den ska pimpas med märken och annat fint man kan sy på och så byter man delar med andra sektioner, ben och armar för det är kul, andra delar för man har gjort mer intima företelser med andra sektioner.

På slöjdcafet har jag lärt mig nålbinda :). Hade inte hört om det innan men verkar vara inne att nålbinda i slöjdkretsar, efter att pratat med min vän Frank och expediten i garnaffären. Ska göra ett par tumvantar är planen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar