söndag, april 13, 2008

En sådan fantastisk metod!

Ja, sen jag skrev förut idag har jag sytt in Fru J:s jacka. Och det i sig är ju inget skumt. Men. Jag har upptäckt en för mig ny och helt fantastisk metod att lösa problemet med att armhålet inte stämmer med ärmen när man sytt in eller ut i sidan (som är det bästa stället att sy in eller ut). Man syr in en extra tygbit. På många klänningar i skolan som vi fått från större teatern är det sådana här kilar. Innan har jag inte lagt så stor vikt vid dem men nu inser jag deras betydelse! För det första underlättar det massor när man slipper göra om hålet för att ärm och ärmhål ska passa. Man blir betydligt rörligare i den. Och det ända negativa med den jag kommer på är att det kanske inte är jätte snyggt, men då ska också sägas att de jag sytt idag inte syns alls när man har armarna rakt ner. En sådan fantastisk lösning! Så bra!
Annars har jag även fixat det som jag sydde fel igår, det var inte så farligt. Tänkte inte jag skulle plåga mig hela natten när jag ska till skolan i morgon :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar