måndag, april 21, 2008

Idag belv den rosa nästan klar

Nu ikväll har jag gjort massa detaljer, alla på den rosa klänningen. För övrigt är jag helt fullständigt säker på att den är för stor. Får i värsta fall fuska och sy in den genom foder och allt. Men det har jag inte brytt mig åt alls idag.

Jag har sytt fast kragen som jag först gjorde mindre på mammas inrådan, har inte själv bestämt mig om det blev bättre men bestämde mig för att den här gången lita på mamma. Så jag trixade med det, riktigt nöjd ändå med mitt teknik-val. Sen sydde jag fast den på klänningen. Aj Aj, det var inte smart kom jag på för nästa detalj att slutföra var att vika in runt armhålorna, inget sort med det förutom det att det hade varit mycket enklare om jag sytt på kragen efteråt. Klantigt, tänk på det nästa gång.

Efter det sydde jag fast fodret längst ner runt höften (det är ju inget foder på kjolen). Ännu något jag var tvungen att sy för hand och efter att nu sytt nästan allt idag för hand plus en hel del tidigare är jag inte lika tänd på det längre, brukar var så sugen på det, perfektionen brukar driva mig. Man kan få det så otroligt snyggt och osynligt när man syr för hand men detta argument är inte tillräkligt starkt längre. Symaskinen gör det snabbare. Det sista jag gjorde var de tre små öglor på själva klänningen som släpet ska hänga på. Då fick jag iallafall sy små langetstygn, det var lite kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar