torsdag, mars 20, 2008

Flisselin och rynkorna försvann

Igår fick jag strykt på flisselin på de delar som ska bli foder. När jag strök med de tre prickar på flisselinet som behövs för att det ska fästa, och troligtvis för det tvingades ut på flisselinet så försvann alla rynkor som gör tyget speciellt. Först tänkte jag att det där vart ju lite snyggt men sen ongrade jag mig och nu har vi inte det till det.

Trots att jag inte hade så mkt ledig tid igår, fick jag sytt ihop fodret och sydde även ihop det längs halsen med själva livstycket. På bilden syns när jag har nålat ihop de två delarna. Man kan både se flisselinet och hur det rosa tyget har blivit alldeles slät när jag stärkt upp det.

Sen han jag även hastigt att rita ut mönstret till överdelen på den klänning jag ska ha (Varjas) eftersom jag lämnade ifrån mig det mönstret till en som (väldigt tack till henne) fixar sin klänning själv. Kunde inte heller låta bli att ta hem tyget till min (Varjas) överdel och till rollen Nastasia hela klänning. Så nu har jag möjlighet att sy klart typ allt som är på mig på påsklovet som börjar idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar