söndag, mars 23, 2008

Inget mer jag kan göra nu.

Nu finns det inget mer jag kan göra på Aglajas klänning. På tisdag ska jag köpa hyskband och sätt i ryggen istället för dragkjedja. De hade ju inga dragkjedjor 1861 och set håller bättre. Teaterkostymer tas ju mycket och ofta ovarsamt på och av. Men det är ju självklart mycket mer än bara hyskbandet kvar. Om ni kollar noga så ser ni en väldans massa nålar kring släpets fäste. Detta kan jag inte sy klart förren jag kommer tillbaka till skolan och då ska släpet stå ut mycket mer och förhoppningsvis (eller tyvär?) inte släpa i backen alls.Det jag ändå faktist gjort idag är att jag har overlockat alla sömmar. Overlock är istället för sicksack, sådan som är i t-shirtar, mycket bättre men det är en speciell maskin som har fyra trådrullar istället för en över och en undertråd. Så jag är väl lyckligt lottad som har en mamma som är så sy-intresserad att hon har en overlockmaskin. Sen har jag även sytt fast draperingen på sidorna där man var tvungen att sy det för hand och jag är nästan förvånad själv hu snyggt det blev. Och när jag fick nålat på släpet med provisoriskt fluff tycker jag till och med att den blir snyggare än de som var på bild på mönstret, speciellt med de två färgerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar