måndag, mars 31, 2008

Idag har jag sytt ihop kjolen (dock ej linning och sånt) till fru J. På bilden till vänster ser ni min mamma när vi bestämde upp och ner på sammeten. Är lite besviken på den färg som vi valde när vi köpte tyget i Skene. Det hade varit väldigt snyggt med mörklila, purpurlila. Jag ritade mönstret till den själv, eller jag tog mönstret från den rosa, Aglajas, men var tvungen att förlänga den massa upp till för att den ska gå uppe i midjan och så la jag till massor på vidden ner till, fast bara bak, för att göra den lite större men ändå behålla den snäva känslan. När jag stod och strykte så fick jag höra ett "Du kan ju" från mamma. Hennes beröm blir alltid av den sorten.

Jag klippte även ut nedre delen till fru J:s överdel. På bilden har jag dock bara nålat fast den, ska fixa ngt tyg till foder innan jag kan sy fast den.

1 kommentar: