söndag, mars 16, 2008

Mönster. rita, klippa, rita, klippa...


Idag har jag börjat på riktigt!! Jag har ritat ut alla viktiga delar till Aglajas klänning, den i rosa rosa som jag visade mönstret till igår. Det blir ett väldans ritande. Men jag har tur för hon som ska ha klänningen har en väldigt idealisk kropp och jag ar bara behövt ändra mönstret på ett ställe. Vi ska inte ha något släp eftersom det bara är i vägen. Sen upptäckte jag och mamma att det ska vara massa tyll med. Inte så konstigt egentligen men får se hur det blir när man kommer dit.

Sen när jag var klar med alla delar till Aglajas klänning tänkte jag gå vidare med Fru Jepantjina, eller Fru J:s. Där vart det värre. Jag har och har haft ett tag klara bilder i mitt huvud hur den ska bli och, om inte min dator krånglat och jag är nu tvungen att använda XP ist för Ubuntu, hade tänkt att visa de två klänningarna som är min inspiration. Nu kommer jag inte åt mina foton. :(.

Först tänkte jag använda ett mönster till livet som jag köpte tillsammans med det andra och som kommer användas till några andras klänningar men det visade sig att den ärmen som var där, eller det livstycket gick ner en bit på axeln, dumt, jag hade ju tänkt mig en liten söt stående puff till en annars rak ärm. Tillslut efter en del mixtrande och letande med mamma vid rodret, kom vi fram till att vi får använda det först tilltänkta mönstret till framstycket och min mosters gamla brudklänningsmönster till ärm och bakstycke. Nästa steg blir att imorgon så har mamma lovat att rita om mönstren så de funkar ihop. Dessvärre blir nog inte puffen så där liten och söt som jag hoppats. Men den kommer iaf peka uppåt. Ska försöka lägga till bilderna här imorgon när min dator förhoppningsvis är lite snällare.

Så, här är bilder, de ser lite mupp ut men den till vänster visar de två mönster som vi använder och den som är felvriden till höger visar en av de två klänningarna som jag inspirerats av. Om det inte vart så fel färg skulle vi använt den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar