tisdag, mars 18, 2008

Första livstycket ihopsytt


Igår efter att jag klippt ut delarna kunde jag ju inte låta bli att sy ihop de första delarna till livstycket. Innan dess fick jag även klippt ut dubbletter till varje livstycksdel som ska var till foder. Efter mammas förmaningar så gjorde jag det när de första delarna fortfarande satt ihop med mönsterpappret för att delarna ska vara så lika varandra som möjligt. Klokt det, haft problem med det förut. Alltså foder och tyg klipps ut kanske inte tillsammans men samtidigt, med den ena som mall till den första.

Idag har jag fått provat det jag sydde igår på hon som ska vara Aglaja. Satt perfekt, eller lite tajt i armhålorna men det tar jag sist. Sen har jag även rotat fram rullen med flissilin från dramans oreda och hämtat den sytråd vi köpte (så jag inte behöver ta av mammas tråd när det är skolans sak). Så nu kan jag sy som en galning. Dessvärre har jag inte hunnit göra något mer idag. Men lite fler fritidsintressen ska man väl få ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar