torsdag, mars 27, 2008

Ibland är man tvungen att sy förhand

Nu har hyskbandet kommit på plats, så nu kan klänningen princip användas om det skulle bli akut. Var lite trixigare än jag väntat mig att få dit det. Inte lika anpassat som en dragkedja till symaskinen om man säger så, och då använde jag ändå dragkedjepressarfoten, ändå fick jag sy en söm för hand där jag inte kom åt, och det blev fula stickningar när den var på plats.

Men har även insett att jag försummat massa annat jag borde hunnit med på lovet. Massa läxor, och en låt jag lovat att lära mig. Det är ju så mycket roligare att sy, och idag kunde jag inte låta bli att ta lite paus från klänningarna och började på ett plånbok-med-massa-broderi-projekt. Inspirerad av en väggbonad hos mormor som har svarta korstygn på vit botten och motiven är inte broderade, alltså bakgrunden är de svarta korstygnen och motiven är det vita tyget utan stygn. Kommer bli riktigt snyggt, ända problemet är att jag har en tendens att göra allt så smått, 2,5mm stygn "råkade" det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar