måndag, mars 24, 2008

Klänning två på g

Nu har jag satt igång med nästa klänning :D, Fru J:s. Bäst att köra på, och jag har fått gjort en massa, hela basen; sidsömmar och armarna. Bara pillet kvar även om det är det som tar tid. Och så kjolen såklart :P. Är dock inte helt säker att den sitter bra, den är lite stor till mig, men det är en jacka/kavaj typ och hon som ska ha den är i vilket fall betydligt längre än mig. Har varken ork eller tid till strul. Men har gått och blivit förälskad i puffärmar, så underbara. Jag vill sy mig en egen puffärms tröja nu.

Dagens stora strul. När jag sytt ihop kragen och var i gott och väl klar att fästa denna på plagget kom mamma och fråga om jag gjort ordning för knapparna än. Inte det nej. Men mönstret hade ju massa extra tyg just till det. Men nej det var inte tillräckligt tydligen enligt mamma och vi började bråka. Eller jag visste egentligen att mamma hade rätt men vill ha bra förklaring varför det inte funkade med detta tjockare sammetstyget än tunt bummullstyg. Inte stod det något om det i möstret t ex. Men mamma blev på dåligt humör och sa att ingen lyssnade på henne och då blev jag också sur och slutade sy. Detta är väl 4-5 timmar sen nu.
Imorgon ska jag köpa hyskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar